3 sladké dýňové recepty ideální na podzim

12:01

 "You can't live a full life on an empty stomach."

Dýně je teď všude, kam se jen podíváme - dýně před vchody jako pozůstatek halloweenu, dýně jako dekorace uvnitř domů a bytu a pak samozřejmě dýně v kuchyni. Dýňová polívka je už pro mnoho z nás taková podzimní/zimní klasika, na kterou se třeba já osobně těším už od půlky sprna. Ovšem dřív než v říjnu si ji neudělám, jelikož ji mám spjatou až s takovým tím relativně škaredým, tamvým, upršeným a chladným podzimem. 

Jelikož je dýně moje velmi oblíbená surovina, tak bych se s vámi chtěla podělit o moje oblíbené recepty právě s dýní. Vyskoušela jsem jich celkem hodně, ale ještě mám spoustu dosud nevyzkoušených variant, tak třeba někdy udělám druhý díl.

Jako dýni používám jedině hokaido, možná je to moje vnitřní přesvědčení, nebo nějaký blok v hlavě, ale jiná dýně mi prostě nechutná. Navíc hokaido se nemusí loupat a roste nám na zahrádce, takže je to pro celkem win-win.

Ovesná kaše

Klasika, kterou snídá (nebo alespoň vyzkoušel snídat) snad úplně každý, včetně mýho bratra, který na tady ty zdravý blbosti není. No každopádně tím, že do kaše přidáte trochu dýňového pyré, tak zajistíte, že kaše dostane úplně novou chuť a neomrzí vás snídat pořád dokola to samé. Je to vlastně úplně jednoduchý, asi byste ani nepotřebovali recept, ale pojďme na to.

  • 40g ovesných vloček
  • 2 lžíce dýňového pyré
  • trochu mléka/vody
  • skořice
  • hrušky (nejlepší ovoce na podzim, fakt věřte mi)
  • vlašské oříšky
  • ořískové máslo

deluxe edition: poduste si hrušky troše másla na pánvi, společně s třtinovým cukrem

Vlastně akorát uvaříte klasicky ovesnou kaši v mléce/vodě, krátce před tím, než má kaše vámi požadovanou konzistenci, tak přimícháte dýňové pyré a přisypete skořici. Pak už jen ozdobíte a je to. 

Lívance

Pomalu se blížíme ke složitějším receptům. Tentokrát je to naprosto geniální recept od nejvíc šikovné Simči @simona_malkova, který najdete na webu gymbeam.sk. Osobně si teda dělám akorát menší porci a jeikož některé ingredience nemám doma, musela jsem je nahradit, ale i tak je to můj nejvíc oblíbený recept na dýňové lívance. Dám vám sem přesné ingredience, jak to dělám já, ale pokud můžete řiďte se receptem Simči a určitě to bude ještě lepší.

  • 30g špaldové mouky
  • 50g dýňového pyré
  • 60ml mléka
  • 15g vanilkového proteinu
  • 1 vejce
  • skořice
  • ovoce na ozdobu (zase ty moje milované hrušky)

poleva: 10g dýňového pyré, 10g arašídového másla, 7g javorového sirupu, trošku vody na zředění(minimálně tuhle polevu musíte vyzkoušet, od té doby, co ji znám ji cpu všude, smích)

Smícháme si všechny suché ingredience v jedné nádobě a všechny mokré v druhé. Poté přidáte suché ingredience k mokrým a pořádně promícháme a opékáme na pánvi na kapce oleje z obou stran. Polevu akorát smícháme dohromady, dáme na lívance a užijeme si tu nejlepší sladkou podzimní snídani.


Cupcaky

Poslední sladký recept a taky ten nejsložitější. Nebo možná ne nejsložitější, ale rozhodně vám zabere nejvíce času. Originální recept najdete zde, no každopádně jsem byla vystavena určitým bojovým podmínkám, jelikož jsem si neuvědomila, že nemám skoro žádné ingredience na polevu, takže jsem musela poměrně hodně improvizovat. Ve finále bych řekla, že vzhledem k tomu, že zmizely ještě málem vten večer co jsem je pekla a já je málem nestihla ani vyfotit, tak jsem se s těmi svými bojovými podmínkami poprala celkem obstojně. 

  • hrnek mouky (půl hrnku špaldové a půl klasické polohrubé)
  • 3/4 hrnku třtinového cukru
  • 1/4 hrnku oleje
  • hrnek dýňového pyré
  • 2 vejce
  • půl prášku do pečiva
  • lžička vanilkového extraktu
  • špetka soli
  • lžička skořice
  • 1/2 lžičky nového kořeí
  • 1/2 lžičky mletého zázvoru
  • 1/4 lžičky muškátového oříšku
  • půl hrnku nasekaných vlašských ořechů

Nejdříve si smícháme mouku, prášek do pečiva, sůl a koření. V druhé míse smícháme dýňové pyré, cukr, olej, vejce a vanilkový extrakt. Poté pomalu přimícháme mouku s kořením a na závěr vmínáme ořechy. Těsto přendáme do formiček na mufiny (vyšlo mi 16 kusů) a pečeme na 180° přibližně 25 minut. 

Poté necháme vychladnout na mřížce a mezitím si připravíme jednoduchý krém.

Krém: vanička odtučněného tvarohu, půl riccoty, jedno balení gervais, 3 lžíce javorového sirupu, 1 a půl lžíce vanilkového pudinku (toho prášku) a cca 2 lžíčky skořice.

Vše jen smícháme dohromady a pomocí zdobícího kornoutu ozdobíme už vychladlé muffiny. 


Ať už se rozhodnete vyzkoušet jakýkoli recept, doufám, že se vám podaří a bude vám chutnat. 

You Might Also Like

14 komentářů

  1. Počas chladných mesiacov milujem ovsené kaše, ktoré skvelo zasýtia i zahrejú! Dýňovú kašu som ešte nikdy neskúšala, ale znie to ako skvelý nápad 😍

    SIMPLYBERENICAFacebook PageREAD ABOUT "LET'S START A B(R)AND"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je to skvělý :) hlavně mám pocit, že když je tam ta dýně, tak to víc zasytí :)

      Vymazat
  2. Dýni nemusím, maximálně tak na dlabání, ale polévku, tu miluju :).

    OdpovědětVymazat
  3. Tu ovesnou kaši bych si dala. Skvělé recepty, vše vypadá velmi chutně. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  4. tak takýto recept by ma nikdy nenapadol a pritom to môže byť tak chutné! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ovesnou kaši s dýní jsem ještě nezkoušela. Všechny tři recepty vypadají hodně lákavě , že bych se i do nich hned pustila. Ale nejvíce mě lákají ty muffiny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Muffiny určitě vyzkoušej :) u nás doma k tomu byli dost skeptičtí, ale nakonec všechny rychle zmizely :D

      Vymazat
  6. Jeee ty bych moc ráda ochutnala,já dělám pouze kefírové :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Dýni miluji a některý z receptů určitě vyzkouším - díky za tipy! :))

    OdpovědětVymazat
  8. Mňam, dýni mohu také snad všude a moc mě zaujal recept na ty lívance, asi je o víkendu vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě vyzkoušej :) věřím, že ti budou chutnat :)

      Vymazat
  9. Musím povedať, že tekvicu na sladký spôsob som ešte neskúšala, ale recepty vyzerajú skvelo. Tie cupcake by som rada vyskúšala
    xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  10. Tak ty lívance mě nenapadly. :) My máme dýní ještě docela dost, pekla jsem cookies dvakát a vánočku a přidávám pyré do jasmínové rýže a už nevím kam tu dýni cpát. Jo polévku jsem zkusila taky :D

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  11. Kaši s pyré jsem zkoušela a je to fajn obměna :) ty cupcakes vypadají fakt luxusně! Já teda dýni úplně nevyhledávám, ale sem tak si s chutí dám omáčku nebo třeba nějaký muffin. Taky mi chutná akorát hokaido, ostatní mi přijdou takové mdlé.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář, každý jednotlivý komentář mě potěší a i když na něj třeba neodpovím, tak jsem si ho určitě přečetla :)