Něco končí, něco začíná - aneb moje maturita a cesta k ní

17:47

Na úvod bych vám chtěla říct, něco, čeho už jste si určitě všimli - změnila jsem jméno blogu. Potřebovalo to změnu a vážně dlouho jsem nad tím přemýšlela. Nechtěla jsem zakládat nový, to určitě ne, ale změnu to chtělo :).

,,Education is not the learning of facts but the training of the mind to think." - Albert Einstein

ŽIVOT PO MATURITĚ -> 3 MĚSÍCE PRÁZDNIN

Určitě všichni znáte ten pocit, kdy máte před nějakou důležitou zkouškou a přijde vám naprosto nepředstavitelný, že byste to mohli někdy udělat, popřípadě dopadnou nějak dobře. Myslím, že je to normální. Při opakování toho, co si myslíte, že máte už dávno naučený, vám přijde, že jste do v životě neviděli a že se to přece za ty tři dny nemůžete naučit. Zoufalství a pláč střídá zoufalství a smích a vy se neskutečně těšíte, až tohle období skončí. Nakonec padnou i slova: klidně na podzim, jen ať už to skončí.

A přesně takhle probíhal můj svaťák. 




Ale hezky zpátky na začátek. K maturitě jsem si vybrala češtinu, angličtinu, zeměpis a základy společenských věd. Ano správně, taky jsem se považovala za sebevraha. Poprvé, kdy jsem si začala uvědomovat, že jsem vlastně ta maturantka, bylo na našem stužkováku, který byl 11.1. Celý ples jsme si skvěle užili, myslím, že se podařil, půlnoční překvapení schytalo nejednu pochvalu a my všichni byli náramně spokojení, jak se nám to povedlo. Snad to takhle bude i s tou maturitou.



Jak se postupem času čím dál víc blížil duben a s tím i první písemné maturity, učitele nám to začali čím dál více připomínat, však to znáte. Mně to ještě pořád úplně nedocházelo. Až bylo 9.4. a mně v hlavě proběhlo: zítra píšeš slohovku z češtiny, víš sakra, že když to poděláš tak půjdeš na podzim? začala jsem se trochu bát. Jediný předmět, ze kterého jsem neměla strach, byla angličtina. 

Co se slohovky z češtiny týče, byla jsem přesně ten člověk co doufal ve zprávu. Otevřu to zadání, listuju, listuju až dolistuju na konec a zpráva nikde. Sakra, co teď budu psát. Ačkoli nejsem dobrá na vypravování a jediný, co jsem za celý čtyři roky napsala bylo za 5, protože to byl popis děje, ano správně vybrala jsem si vypravování a Pana T. o kterém jste už určitě slyšeli. Můj Pan T. teda nebyl upír ani vlkodlak, ale i tak si myslím, že nakonec splnil očekávání. Po odevdzání jsem se bála, že je to popis děje, ale všechno to dobře dopadlo.

Angličtina, slohovka i didakťák, to bylo dobrý. Neměla jsem z toho špatný pocity. Co mě ovšem vyvedlo z míry byl didakťák z češtiny, ze kterýho jsem přijela vážně hodně vydeptaná a s myšlenkama, co když jsem to nedala. Opět to dobře dopadlo.

Poslední zvonění jsme si taky všichni užili a to proběhlo v pohodě. Byli jsme za mimozemšťany a tak nějak vesmír obecně a bylo to vážně strašně super. Teď už zbývala ta nejhorší část - ústní.




Moje ústní zkouška byla 22.4. řeknu vám, že jsem z toho byla pěkně ve stresu i když jsem se o svaťáku vážně pořádně učila. Nakonec to nebylo tak strašný, jak jsem si představovala. Nejhorší pocit jsem měla před první zkouškou, což bylo zsv, kterého jsem se bála nejvíc. Na druhou stranu následovala obrovská úleva, když jsem s dobrým pocitem opustila třídu. Jo, vážně platí, že představy jsou horší než realita. Kdyby vás zajimalo, co jsem si vytáhla tak:

zsv - sociologie
zeměpis - austrálie, oceánie
angličtina - britská literatura 20. a 21. století
čj - revizor

Možná si říkáte, zeměpis, vždyť to je strašně jednoduchý. Nojo, jenomže my na potítku neměli atlas, takže jsem se státy, města, řeky a pohoří musela naučit. Ale zvládla jsem to.

Úspěšně, mnohem úspěšněji než jsem čekala, jsem ve středu ukončila svoje gymnáziální čtyři roky a stále mi to přijde neuvěřitelný a pořád to nechápu.

A k psaní tohohle článku jsem si ve svém optimistické náladě pustila písničku Mám depresi rád, od Poletíme. Není to trošku ironický?

Maris.






You Might Also Like

9 komentářů

  1. Gratuluji k maturitě a měla jsi stejné složení maturity jako já před x lety, podle mě nejlepší volba :D


    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) nejprve jsem si říkala, jestli to není špatný nápad, ale zpětně toho rozhodně nelituju :)

      Vymazat
  2. Gratuluji. Maturita bývá celkově dost stresující. Taky jsem si tím prošla.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  3. Gratuluji k maturitě :) Já jsem maturovala loni, z češtiny, angličtiny, biologie a chemie. A jsem ráda, že to mám za sebou :D

    Paulina, the moon child

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) tyjo to jsi dobrá, chemie je pro mě jak španělská vesnice :D

      Vymazat
  4. Moc gratuluji k maturitě :) Takyjsem ji tenkrát hrozně prožívala a teď na ni vzpomínám s úsměvem :D Já měla kombinaci Aj, Čj, chemie a biologie :) Tak ti přeji at se ti daří i v dalším studiu a mezitím krásné prázdniny :)

    OdpovědětVymazat
  5. Konečně nový článek :) Ještě jednou moc gratuluji ♥ Taky mám vždy před zkouškama v hlavě totálně vymeteno, to je snad normální :D A i když se tak děsivě o maturitě mluví, podle mě to pak každý bere celkem v pohodě, když to bere zpětně, ale taky si pamatuju na ten pocit, kdy už jsem to chtěla mít konečně za sebou :D Byla jsem až v poslední skupině ve čtvrtek - všichni už slavili, jen nás pár posledních se ještě potilo :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju děkuju moc :) já jsem ráda, že jsem nešla úplně první, ale zároveň ani ne poslední :D

      Vymazat

Děkuju za každý komentář, každý jednotlivý komentář mě potěší a i když na něj třeba neodpovím, tak jsem si ho určitě přečetla :)