DUBAJ part 3/3

14:42

Je tu pátek, což je jistě den na který celý pracovní týden čekáte (i já to tak mám). Škola skončila a před námi jsou zase dva dny klidu. Já se dostala k napsání poslední dílu článku z Dubaje (předchozí díly tady a tady) a na konci najdete i video, tak si užijte zbytek dne a celý víkend :)

6. DEN
Abú Dhábí. Středu jsem nestrávili v Dubaji, ale jeli jsme na výlet do hlavního města spojených arabských emirátů. Hlavná atrakcí byla mešita šejka Zayda (zakladatele SAE). Nikdy mě islám jako takový nějak extrémě nezajímal, ale tohle znělo jako zajimavý výlet. Znamenaloto vstávání v 6 a odjezd hodně brzo ráno, protože Abú Dhábí je vzdáleno necelé dvě hodiny cesty od Dubaje.

Když jsme dorazili k mešitě, museli jsme se všichni obléct do dlouhých kalhot a věcí, které mají dlouhý rukav. Ženy taky musely mít na hlavách šátky. Ačkoli mě bylo fakt pekelné vedro, protože kdo by chtěl ve 33 stupních mít na sobě svetr, stálo to za to. Celá mešita je z bílého mramoru, tudíž vše působí neuvěřitelně čístě. A samozřejmě i tady musí být nějaké to nej. Je tu největší ručně tkaný koberec na světě a největší lustr na světě, který váží 12 tun.

Po mešitě jsme nsvštíli něco na styl muzea v přírodě. Byla to taková vesnička, ve které byly SAE zobrazené ve všech stupních svého vývoje. Bylo to vážně dost zajimavé vidět, jak tu před 30 lety nebylo téměř nic než poušť. V ceně výletu jsme měli i oběd, který byl taky opravdu super. Na výběr bylo strašně moc jídla, od předkrmů, hlavních chodů až k dezertům. Celý den jsme zakončili ve Ferrari Worldu.

7. DEN
Protože se jednalo téměř o poslední den, rozhodli jsme se, že ho strávíme na pláži. Bylo zataženo, což zpočátku vypadalo jako ideální počasí - nebude alespoň pražit sluníčko. No opak byl pravdou. Né že by pražilo sluníčko, to ne, ale i přes zataženou oblohu jsme se neksutečně spálili. Kdo by to byl řekl. Z toho plyne rada: je potřeba se natírat, i když sluníčko nesvítí. Večer jsme strávili na pokoji balením, což není zrovná příjemná činnost, když od někud odlétáte.

V pátek byl budíček už v 5 hodin a v 5:40 nám odjížděl autobus směr letiště. Na recepci jsme měli připravené snídaňové balíčky, což bylo opravdu super. Cesta zpět trvala téměř sedm hodin, což už chvilkama bylo opravdu dlouhé.

A jak bych náš výlet a celkově Dubaj shrnula? Kdo jste tam nebyl a alespoň trošku nad tím uvěžujete, nebo by vás to lákalo, určitě tam leťte, stojí to a to :).