DUBAJ part 1/3

18:48

Vy, kteří jste během mého neaktivního týdne navštívili můj instagram už víte, kde jsem trávila jarní prázdniny. A pro ty, co to ještě nevědí, vypravili jsme se s našema a bráchou na týden do Dubaje. Jistě to znáte - město budoucnosti, kde se tyčí nejvyšší mrakodrapy světa, jezdí nejdražší auta a je ještě spoustu dalších věcí, u kterých si Dubaj drží to nej. Už jsme nad touhle destinací uvažovali minulý rok v období velikonočních prázdnin, ale protože by to bylo moc narychlo, tak jsme to nakonec odložili na neurčito. A letos to konečně vyšlo :).

Vzhledem k tomu, že je d Dubaji opravdu hodně co vidět a dám to do jednoho článku je takřka nemožné, rozhodla jsem se, že to rozdělím do 3 článků pokaždé po třech dnech. Tak si doneste něco dobrého k jídlu nebo alespoň pití, protože tohle bude docela vyčerpávající článek (smích).

1.DEN

Odlet byl v pátek v 00:40, tudíž na letiště jsme se museli dostavit už ve čtvrtek ve 22:40. Celých šest hodin probíhalo docela v klidu, až na poměrně časté turbulence, které zas tak nic moc příjemného nejsou. Ale přežili jsme to všchni ve zdraví a protože je u Dubaji +3 hodiny, přiletěli jsme kolem půl desáté.

Náš pokoj ještě nebyl připravený, tak jsme si na hotelu nechali kufry a šli se podívat do okolí. Bydleli jsme hodně blízko Mall of the emirates, takže naše kroky vedli přímo tam. A můžu vám říct, že je to obrovský, není divu, že to ještě nedávno byl největší obchoďák na světě. Uprostřed se nachází sjezdovka, kdyby si místní náhodou chtěli vyzkoušet lyžovat, proč ne. Po návratu na hotel byl už náš pokoj připravený a tak jsme se ubytovali, následovala už jenom večeře a vymýšlení plánu na další den.

2.DEN
Budíček kolem půl 9 mě docela vyhovoval, i když jsem stejně pořád byla navyklá na náš čas. Plány zněly jasně: Burj al Arab a Jumeirah beach. Burj al Arab je nejluxusnější hotel světa ve tvaru jakoby plachetnice, který se pyšní sedmi hvězdičkami. U něj se nachází Jumeirah beach, asi nejznámější Dubajská pláž. Nejvíce mě překvapilo, že je voda opravdu tak krásná a čistá jak na fotkách z internetu. Pláž u plachetnice je rozdělená (pomyslně) na tři části. V první části je největší koncetrance lidí a všichni se tam fotí. Druhá část je taková smíšená, několik lidí leží a opalují se nebo koupou, zbytek se fotí. A v třetí části se setkáte s lidmi, kteří přišli vyloženě za účelem koupání.

Zjistili jsme, že mapa, kterou jsem se řídili hodně zkresluje vzdálenosti. Chtěli jsme dojít na nedalekou pláž, která vypadala že je vzdálená maximálně kilometr, ze kterého nakonec bylo něco kolem sedmi (smích). Hodně zajimavé nám přišlo, že na ulicích nepotkáte moc lidí, všichni cestují v autech nebo na motorkách.

Odpoledne jsme měli schůzku s delegátem a ten nám nabídl výlet do pouště s tím, že se za půl hodiny odjíždí. Tak jsme se šli rychle naobědvat a za půl hodiny jsme už vyjeli vstříc písečným dunám. Můžu vám říct, byl to opravdu zážitek. Dokonce jsme jeli i na velbloudech (smích). Na kraji pouště jsme měli připravený takový jakoby areál, kde se podávala večeře a byl tam i večerní program.

3.DEN
Dubaj má i svou starou část, kde se nechází trhy s kořením, zlatem a látkami. A právě tam směřovaly naše kroky v neděli dopoledne. Bylo to hodinu cesty taxíkem od našeho hotelu. Je to úplně něco jiného, než ta Dubaj se kterou se setkáte na internetu. Opět je tu další rekord: největší vyrobený prsten na světě. Když jsme si přišli všechny trhy čekala náš plavba na lodičce, která celkově trvala taky tak hodinu.

Po obědě jsme vyrazili na JBR (Jumeirah beach residence). Bylo tam hodně lidí, ale pořád to nebylo jště tak úplně hrozný. Zajimavé na téhle pláži je, že když se koupete tak za váma se tyčí obrovské mrakodrapy a dokonce je tam i obrovská jakoby televize, kde promítali fotbal, takže brácha jakožto milovník fotbalu strávil většinu času ve vodě koukáním na fotbal (smích).

Když se setmělo, vydali jsme se do Mariny - nejnovější část, kde jsou ty nejhezčí mrakodrapy. Popravdě jsme z toho byli všichni úplně hotoví. Ono totiž když tam jdete za tmy, tak je všechno nádherně nasvícené a prostě to vypadá úžasně. Byl to jeden z našich nejsilnějších zážitků. Vážně se nám to strašně líbilo a zároveň nám to přišlo až neuvěřitelný, že tohle dokázali postavit. Strávili jsme dvě a půl hodiny a potom už jsme plní dojmů odjeli na pokoj.

Co se dělo v následující dny, v dalších článcích :)