8 tipů, jak se naučit na maturitu

17:38


Ahoj všichni,
i přes aktuální situaci, kdy nikdo moc nevěděl, jak to všechno bude, se nakonec rozhodlo, že maturity budou a tohle datum se neúprosně blíží a já upřímně vůbec nezávidím všem maturantům a teď jsem strašně ráda, že už to mám za sebou. Já jsem teda maturovala minulý rok, konkrétně 22. května, což budou vlastně zachvíli přesně dva roky. Maturovala jsem teda z angličtiny, češtiny, základů společenských věd a zeměpisu.

Nevím, jak to chodí na jiným školách, ale na té naší jsme k maturitě ze zeměpisu nedostali atlas, takže jsem se veškerý zeměpisný názvy musela naučit a nebudu vám lhát, nebylo toho rozhodně málo. Kolik si toho pamatuju teď? upřímně, nic moc. 

A protože moje maturita probíhala pro mě celkem v klidu a i s dobrým výsledkem, chtěla bych se tady s váma podělit o mých pár tipů, která mi při učení pomohly.

1. Pořádek
Udělat si pořádek v maturitních otázkách, rozdělit si předměty do složek a obecně si v tom utvořit nějaký systém, byl jeden z klíčových bodů. Pokud máte ve všem nepořádek, rozhodně se toho moc nenaučíte. 

2. Rozvrh
Tento bod je můj největší tip, protože právě tohle mně nejvíc pomohlo k tomu, abych věděla, že jsem do toho dala maximum a všechno se stihla naučit. Dva týdny do maturity jsem si jeden večer sedla a rozepsala si všechny témata do dnů, tak jak se je budu učit. Potom jsem vyloženě už jenom striktně dodržovala tenhle můj naplánovanej rozvrh a můžu vám říct, že to byl zlomovej okamžik mého učení na maturitu. 
Samozřejmě si vytvořte rozvrh podle svých časových možností a schopností, plán, který bude moc náročný a nepůjde dodržet vás akorát demotivuje. 

3. Denní režim
Další důležitý bod je nastavit si denní režim. To znamená přibližně ve stejný čas vstávat a chodit spát a určete si přesný čas, kdy se začnete učit, aby se vám nestalo, že po tom, co se probudíte strávíte dvě hodiny na TikToku a najednou budete ve skluzu. Já jsem se třeba učila od 8 do 12 a poté od 14 do 18. Večer jsem si akorát prošla, co mně moc nešlo a nebylo jasné, ale jenom pokud jsem na to ještě měla kapacitu.

4. Najděte si někoho, kdo vás vyzkouší
Není nic lepšího, než mít někoho, kdo vás vyzkouší, abyste si pak byli jistí, že látku ovládáte a mohli se s klidných svědomím pustit do další otázky. Zkuste poprosit mamku, taťku, bráchu, babičku, kamarádku, prostě kohokoli.

5. Pohyb
Stejně jak je důležité se soustředit na učení, je důležité si mentálně odpočinout a ulevit mozku. Je jedno, jestli si půjdete zaběhat, zacvičit nebo se půjdete jen projít. Doporučuju však chodit bez mobilu a sluchátek, aby jste si fakt odpočinuli. 

6. Mobil do letového režimu
Vím, že hodně lidí má právě s tímhle bodem problém, někdo vám napíše za messengeru, blikne vám upozornění z instagramu nebo se vám objeví upozornění, že někdo vydal nové video na ytb a s učením a soustředěním je rázem konec. Proto si dejte mobil do letového režimu.

7. Maturita na nečisto
Až už si budete jakš takš jisti, že jste si prošli všechny otázky a ke každé víte alespoň něco, napiště si všechny na papír a to dejte do sklenice. Poté si vylosujte jednu otázku, stopněte si 15 minut a snažte se napsat co nejvíce, co o tom víte. Skvěle vám to ukáže, jak na tom jste.

8. Chce to klid
Vím, že to zní blbě, ale tím, že se budete stresovat ničemu nepomůžete a už vůbec ne sobě. Všechno dopadne tak jak má. Nemyslím to ta, že se na to vykašlete, vůbec se nebudete učit, ale příjdete tam v klidu, že to uděláte, to rozhodně ne. Ale pokud k té maturitě půjdete s tím, že jstese vážně učili a máte čisté svědomí, nemáte se čeho bát. 

Doufám, že alespoň někomu z váš udou tyhle tipy užitečné. Máte maturitu už za sebou, čeká vás tento rok a nebo ještě za dlouho? :)

You Might Also Like

10 komentářů

  1. Pamatuji si tento čas před lety, nakonec to bylo až zvláštně jednoduché a to jsem se ani moc nepřipravovala 😅

    Držím palce a šťastnou ruku na otázky! 😊

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělé tipy, které mi také moc pomohly. Letošním maturantům moc držím palce. :))

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. U mě to byly včera 4 roky. Uteklo to hrozně rychle. Ale je fakt, že na vejšce má člověk maturitu každý půlrok :D Myslím, že tyhle tipy na učení se právě hodí i na VŠ a všeobecně na nějaké zkoušky :) Já mám nejradši rozvrh, který se snažím dodržovat a moc se tím nestresovat :)

    WantBeFitM

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  5. Ja som celkom rada že maturitu už mám za sebou pár rokov :D Ale skvelé rady si tu dala.

    RESPECT COCO CHANEL

    OdpovědětVymazat
  6. Myslím, že tyhle rady platí tak univerzálně na veškeré učení i na zkoušky na vysoké. :) Maturita už je pro mě fakt dávno, ale mám pocit, že mě nejvíc pomohla fakt pravidelnost. Učit se pravidelně, opakovat a začít s dostatečným předstihem. Nesnáším stresovat na poslední chvíli. :/ :D

    OdpovědětVymazat
  7. V dobách mé maturity jsem mobil v letovém režimu nepotřebovala, ještě jsem díky Bohu neměla takovou závislost jako teď :D Ale chápu to.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  8. Nejvíc zlatá rada ohledně maturity je rozhodně to, aby se začalo včas. :D Pamatuju si, že na maturitu jsem perfektně uměla první otázky, ale otázky s číslem 23-25 jsem často vůbec neměla ani vypracované. :D Nakonec pomohlo i hodně štěstí, vytáhnout si něco dobrého. :)

    Anna | Bílé plátno

    OdpovědětVymazat
  9. Super článok! Ja už mám maturitu našťastie dávno za sebou, no pamätám si, ako by to bolo včera :) Článok určite niekomu pomôže

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovědětVymazat
  10. Ježkovy zraky, ani si nevieš predstaviť ako mi tento článok pomohol a musím si ho niekde uložiť pretože ma to o niekoľko mesiacov čaká. Vďaka za typy.

    Maj krásny deň. ♥
    Blog of Sunflower ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář, každý jednotlivý komentář mě potěší a i když na něj třeba neodpovím, tak jsem si ho určitě přečetla :)