Proč se tolik bojím(e) dělat to, co mě baví a jaké mám plány s blogem

18:20


Poslední dobou docela přemýšlím, co s blogem. Blogování mě vždycky neskutečně bavilo, už od nějakých 9-10 let, kdy jsem si nejprve založila blog o Witch, pak o různých celebritách, přes grafiku až po tento. Většinu blogů jsem měla na blog.cz, ale až tento je na blogger.com. 

Teď tak sedím v pokoji u stolu zavalená všema možnýma papírama ze všech různých předmětů, maturita coming soon. A vlastně jediný nad čím přemýšlím je, jak to udělat. 

Vždycky jsem všude četla, že má člověk dělat to, co ho baví a nemá se za to stydět. U mě to tak vždycky nebylo. Když jsem si založila tenhle blog, řekla jsem to jen jednomu člověku, ani nevím proč. Bála jsem se, co se stane až to ostatní zjistí. Co se stane až na to přijdou ve třídě? Co kdyby někdy někteří lidi z vesnice zjistili, že mám blog? Jak by se na mě asi dívali? 

Možná vám to přijde směšné, úsměvné a kdo ví co ještě. Jenže jednou když jsem měla právě ten blog o grafice, jsem to řekla své tehdy dobré kamarádce a jediná odezva byla, že jsem trapná. No pak se mi lidi nemůžou divit, že moc nesdílím s lidma který mě znají osobně to, co dělám. Mrzí mě to. 

Vždyť ono na tom přeci není vůbec nic špatného. Někdo rád jezdí na kole, někdo běhá, někoho baví instagram, někdo rád čte a někdo rád bloguje. Když jsem minulý rok byla se školou na vodáku, nějakým nedopatřením jeden můj spolužák zjistil, že mám blog. A víte co se stalo? nic. Jo od té doby ho asi přečetlo víc lidí z mýho okolí  než kdy dřív, ale to vůbec nevadí. Já tu přece nepíšu něco, za co bych se styděla. To by vůbec nedávalo smysl. 


Kolikrát se akorát zbytečně bojíme, co bude, bez toho abychom to zkusili. Začínám přicházet na to, že ať budete dělat, co budete dělat, ti lidi kterým na vás záleží a kteří vás mají rádi vás vždycky v tom podpoří a nikdy vás nebude shazovat dolů a nebo vám říkat, že jste trapný jenom proto, že děláte právě to, co vás baví.

A teď už k tomu, k čemu se chci celou dobu dostat. Rozhodně nechci s blogem přestat, i když to poslední dobou vypadá tak, jak to vypadá. Vím to. Co bych ale vážně chtěla, je orientovat blog nějakým více specifičtějším směrem. Hodně přemýšlím o kombinaci food&travel, protože to jsou dvě věci, které mě baví ze všeho nejvíc. Fashion bloggerka ze mě asi nikdy nebude. Určitě bych zařazovala i nějaké články mimo, ale nebylo by to hlavní náplní. 

Stojím před otázkou, jestli články na blogu ponechat/smazat/založit si nový blog/změnit pouze jméno nebo zachovat všechno při starém. Byla bych moc rád, kdyby jste mi napsali do komentářů, jak to vidítě, co byste mi doporučili. 

Vím, že teď zvláštně čím víc se maturita bude blížit, tím bude méně a méně času na nějaké články. I přesto bych ale chtěla, aby každý článek co napíšu měl nějaký smysl a aby lidem něco dal. Takové ty články v podstatě o ničem bych chtěla omezit. Neříkám, že je na nich něco špatného, ale čas od času. Chtěla bych psát různé recepty, popřípadě typy na jídla a když se někam vypravím tak vám předat co nejvíce typů co v daném městě/zemi dělat, na co si dát pozor, kam se podívat a tak podobně. 

Koukám, že tenhle článek je na moje poměry pěkně dlouhý, ale jsem a to ráda. Je možné, že vám to nebude dávat smysl, je to takový můj slet myšlenek, ale i přesto děkuju každýmu, kdo to dočetl až sem a budu moc ráda, když mi napíšete do komentářů, co si o tom všem myslíte. Já se jdu vrátit zpátky k učení.

Love M. 


You Might Also Like

9 komentářů

  1. Podobnou otázku si taky kladu, mám blog, který byl dříve o modelingu, jenže ten už teď nedělám a celej můj život ovládla architektura, interiéry, vizualizace, takže bych více chtěla psát o tom, ukazovat své projekty, a hlavně bych si k tomu chtěla založit youtube...ale taky si kladu tu otázku, co na to řeknou ostatní? A těmi ostatními myslím hlavně spolužáky a lidi z oboru..bojím se, aby neříkali, že sem trapná a dělám články/videa o nečem, aniž bych v tom byla úplně nejlepší.
    Jak se těchto pocitů zbavit fakt nevím.
    Každopádně pokud chceš blog orientovat nějakým tímto směrem tak k tomu můžeš přecházet postupně, určitě bych starší články nemazala. Až se ti nahromadí opravdu hodně o cestování a jídle tak ten zbytek dáš třeba jen do jedné rubriky ostatní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, určitě popřemýšlím nad tím postupným přecházením, zdá se mi to jako vážně super nápad :) s tím youtube to moc dobře znám. Také jsem chvilku koketovala s myšlenku založení si youtube, ale pak jsem od toho opustila právě z důvodu toho, co tomu řeknou ostatní. Přeju ti aby jsi jednou ten strach překonala a třeba začala točit i na to youtube :)

      Vymazat
    2. Ivana Složilová - tento koment mi hovorí z duše! Presne viem, čo máš na mysli, mám to totiž podobne ale keby som sa pustila do nového konceptu určite by som vytvorila celkom nový blog ale starý nemazala :)
      Recenzie-Kozmetiky

      Vymazat
  2. Veľmi inšpiratívny článok :) Ja som mala tiež podobné problémy. Vždy som sa sústredila na to, čo povedia a čo si myslia ostatní, no po čase som zistila, že mi je to jedno. Keby som sa celý život sústredila len na to , asi by som nikdy nerobila čo ma baví a čo milujem.
    A určite nemaž alebo nezakladaj nový blog, podľa mňa môžeš v tomto pokračovať len s novými a viac špecifickými článkami.
    -A držím palce na maturite.
    Simple but significant

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :) to si právě taky říkám, bojím se aby mně mezitím, co se budu zaobírat tím, co si o mně myslí ostatní nepromarnila mládí a potom toho později nelitovala.

      Vymazat
  3. Já jsem celý rok blogování o tom nikomu neřekla, ale teď už to ví ti nejbližší a ti mě taky podporují. Jak sama píšeš. Každého baví něco jiného. Blog bych určitě nemazala, jen bych začala psát články, které tě více naplňují.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  4. O mě a blogování se taky dozvědělo hodně lidí, nejdřív jsem se toho bála, ale pak si spoustu lidí i říkalo o rady, jak začít a tak podobně, že se jim to líbí :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám podobnou zkušennost, taky jsem o blogu nikdy nikomu nic neříkala ale je pravda, že spousta lidí z okolí se o tom nějakým způsobem dozvědělo, dokonce i lidé se kterými jsem si dřív neměla co říct a po zjištění, že mám blog reagovala většina velmi pozitivně a nikomu nepřišlo na tom nic divného... Jestli si někdo myslí, že jsem trapaná, tak ať na můj blog nechodí. Nic lepšího k tomu nemám co říct. To co v blogu píši, jsou v podstatě moje vzpomínky a ráda si ho i zpětně čtu..

    Terezah-style

    OdpovědětVymazat
  6. Presne tak som sa cítila niekoľko rokov, keď som blogovala. Teraz mi už je to jedno a práve teraz ako naschvál nemám poriadne čas. Tiež však riešim, na čo sa chcem presne zamerať, ako urobiť design, keď blogger so mnou nechce spolupracovať, atď. :D
    Ja by som na tvojom mieste pokračovala na tomto blogu, môžeš to tu akokoľvek prerobiť, preorganizovať. :) a určite sa nesústreď na to, čo ostatní. Ak sa tu niekomu nepáči, nech sem nechodí. It is simple as that. Naozaj nerobíš nič divné alebo trápne, na to sú na internete iní experti. Mnohí by sa asi trápne cítiť naozaj mohli, ale je im to asi totálne jedno :D

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář, každý jednotlivý komentář mě potěší a i když na něj třeba neodpovím, tak jsem si ho určitě přečetla :)