Over the mountains and through the woods

11:34


Ahooj!
V dnešním článku se podíváme na dovolenou, kterou jsem strávila minulý týden v Jizerských horách. Česko je krásná země a přijde mi škoda, abychom na ni zapomínali, přesto si myslím, že v dnešní době to hodně lidí dělá. Každý jezdí do zahraničí, čím vzdálenější destinace, tím lépe a přitom je i u nás tak krásně.

Jasně, taky jezdíme k moři a strašně se na to vždycky těším, ale nezapomínáme ani na Česko. Máme rádi chození po horách a v lesích a každý rok na přelomu července/srpna se vypravíme ještě s dalšíma třema rodinama na několika-denní dovolenou. I letos jsme toho hodně viděli a o tom, bych vám práve teď chtěla říct.

VODOPÁD / kdo nemá rád vodopády? mně se strašně líbí, navíc když je vedro, skvěle vás to osvěží, jelikož voda v řekách bývá často hodně ledová 



PROTRŽENÁ PŘEHRADA /  jedná se o sypanou přehradu, která byla postavena v roce 1913, no o tři roky později se protrhla a bylo z toho velké neštěstí. Umřelo tehdy kolem 60 lidí myslím a dalších 20 bylo zraněno. Dokonce se v celém světě na nějakou dobu přestali stavět sypané přehrady. 

tyhle dvě atrakce jsme měli na programu v jeden den a naše túra byla celkem kolem 14km, vzhledem k tomu že teploměr i v horách ukazoval přes třicítku, bylo to náročné. 




VYHLÍDKY / hned další den jsme se vydali na nejdelší a nejnáročnější túru za celou dovolenou. Čekalo nás 17km ve 34°a ještě hodněkrát dokopce. Podle krokoměru jsme celkem vyšli 184pater, což už je poznat. Na druhou stranu výhled byl úžasnej. Prvně jsme vyletli na horu Jizera, což je druhá nejvyšší hora Jizerských hor (1122 m.n.m). Druhá vyhlídka, u které si bohužel nepamatuju jméno, byla tak vysoko, že při pohledu dolů se vám až dělalo blbě, což z fotek tak vůbec nevyzní. 







RAŠELINIŠTĚ / u rašelinišť, se nachází malá rozhledna, ze které je pěkný pohled na rašeliniště, a ty rybníčky/kaluže, které vidíte na fotce dřív tvořili jeden celek, ale vlivem horka a sucha postupně vysychají. 



JABLONECKÁ PŘEHRADA / odpočinek je taky potřeba, proto jsme se po dvou docela náročných túrách vydali na přehradu se koupat. 

JEŠTĚD / při cestě domů jsme jeli kolem Liberce a tak jsme se zastavili na Ještědu. Nahoru jsme vyjeli lanovkou a dolů jsme sjížděli na koloběžkách. Vybrali jsme si turistickou trasu, která byla občas hodně strmá, což bylo trošičku náročnější, ale zvládli jsme to :).




Doufám, že pokud se chystáte do Jizerek, tak vám můj článek předal alespoň nějaké malé tipy, co navštívit.











You Might Also Like

25 komentářů

  1. Tak to je super, že někdo jezdí na dovolenou po ČR. Někdo v našem věku :)
    Vodopády miluju. Strašně mě fascinují a uklidňují.
    Na Ještědu jsem byla dva roky zpátky. Šli jsme tam se školou (bylo to dobrovolné, ostatní mohli jít v Liberci kam chtěli) a teda šla jsem to poprvé a naposledy. Málem mě ta cesta nahoru zabila. Fuj. :D
    Jinak krásný článek s fajn tipy na výlety. A hezké fotky!

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  2. Já teď taky hodně ráda cestuji po Česku, přesně jak píšeš, máme to tu krásné :) na Ještěd bych se taky někdy ráda podívala :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem ten špatný přiklad, co moc po Česku necestuje..vlastně skoro vůbec. Ale na Ještědu jsem byla! A teda jako jste šikovni, že jste to v tom teple zvládli, protože to muselo byt strašně naročne :/

    OdpovědětVymazat
  4. Ty vodopády jsou nádherné i výhledy. Jinak souhlasím, u nás je spousta krásných míst.
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  5. Wau, krásne fotky. Príroda je nádherná a sála z nej pokoj. :) Dúfam, že raz sa na tento výlet vyberiem. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Super článek s krásnýma fotkama :) Věřím, že ty výšlapy v těchto vedrech musely být opravdu na umření. Já v tom ani nedokážu být venku, natož lést někde po horách. Krásné výhledy, také je mám moc ráda :) Ani jsem netušila, že se dělají (nebo dělali) sypané hráze. To neštěstí muselo být hrozný :(

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  7. Prekrásne fotky! :) Milujem prírodu. :))
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  8. Zrovna jsem psala článek o tom, jak jsme vyrazili do Krkonoš, ale myslím, že i tak se pořád najde dost lidí, co tyhle místa navštíví:) Na přetrženou přehradu jsem taky chtěla, ale nevyšlo to:)

    OdpovědětVymazat
  9. Moc krásné fotky, hned bych tam jela také :)

    OdpovědětVymazat
  10. Česko je krásné a moc krásné fotky!:))
    Na Ještěd také plánujem jet, ale ještě nevíme kdy :D :)

    Shard of Dreams

    OdpovědětVymazat
  11. Moc pěkné fotky a tipy na zajímavá místa :) Vodopády a rašeliniště vypadají zajímavě, ráda bych je navštívila :)

    OdpovědětVymazat
  12. Beautiful pictures, I'd love to get lost there, seems so peaceful!
    xx

    Freak Muffin Blog

    OdpovědětVymazat
  13. Pěkný článek, líbí se mi vodopády, ani nevím, že tady někde jsou :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  14. Taky jsem se každý rok snažila jet na dovolenou jak do zahraničí, tak do Česka, většinou na Šumavu nebo na Moravu. Letos to bohužel nevyšlo, takže jsem jela alespoň na jednodenní výlet právě na Moravu :)
    Jizerské hory josu nádherné, fotky jsou dechbroucí, mě úplně mrzí, že jsem letos žádnou delší odpočinkovou dovolenou v Česku nestihla :( Ale tak, příští rok :)

    OdpovědětVymazat
  15. Ta příroda je prostě nádherná! Já mám taky strašně ráda dovolené v ČR:D.
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
  16. Ta první fotka je opravdu povedená!
    V tom vedru teda klobouk dolů! Jizerky jsou krásné, ač jim ty asfaltové cyklostezky dost škodí. Ráda se tam zas někdy podívám, ale rozhodně ne v létě :) Třeba na tu Jizeru, tam jsme to minule nedotáhli.
    A také mám ráda poznávání naší země, nicméně si vždycky říkám, že je dobře, že ostatní jezdí do zahraničí, protože by jinak bylo všude narváno, to je naopak plus pro nás :)

    OdpovědětVymazat
  17. Musím říci, že to je naprostá bomba! Opravdu nádherné místa a dala si mi místa na můj wishlist.. takže Ti děkuji :D

    OdpovědětVymazat
  18. Jsou to krásná místa. Cestování po Česku jsme si oblíbili a hodně jezdíme směr Liberec, kde i často přespáváme. Je tam opravdu krásná krajina :) Jinak se mi strašně líbí fotky, jak je máš nafocené a upravené, nádhera :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
  19. Vypadá to krásně :) miluju přírodu a hlavně ráda jezdím na přítelovu chatu, je tam nádherně
    V3ronika life

    OdpovědětVymazat
  20. Nádherné fotky. Já ráda cestuji po ČR, užiju si to víc než dovolenou u moře. Hrozně ráda poznávám kouty naší zemičky :)

    By Barbora

    OdpovědětVymazat
  21. Vypadá to tam moc hezky! V Jizerských horách jsem nebyla, ale jednou bych to tam ráda navštívila. Zatím stále jezdím na minidovolenky po Česku, i když příští rok už bych chtěla konečně k moři! Ale necítím se nějaká "ochuzená" o moře, když i v naší zemi je tolik nádherných míst, které jsem ještě nepoznala. :)

    Written by M*

    OdpovědětVymazat
  22. Moc hezké fotky. :-) Líbí se mi ta vyhlídka, u které nevíš jméno. Ten výhled musel být skutečně nádherný. ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář, každý jednotlivý komentář mě potěší a i když na něj třeba neodpovím, tak jsem si ho určitě přečetla :)