And into the forest I go to lose my mind and find my soul

11:35

Jako každý rok jsme se i letos vydali na dovolenou po Česku/Slovensku. Letos jsme zavítali na Šumavu. Předešlé roky nás jelo 16, letos už 18. Cíl byl jasnej, vyjet v neděli okolo desáté a do večera dojet na místo, kde jsme byli ubytovaní :D.

První den jsme navíc absovovali i návštěvu hradu Rabí, kterej jsme měli po cestě. Moc se nám tam líbilo, už jenom proto, že okruh, který jsme si zaplatili jako prohlídku, byl tak akorá dlouhej - trval cca hodinku, což je takovej ideál. Samozřejmě jsme udělali nějaké fotky, koupili si zmrzlinu a jeli směle dál. Když hodiny ukazovaly kolem šesté dojeli jsme do cíle - Železná Ruda.

Následující ráno po snídani jsme nasedli všichni do aut a jeli přibližně hodinu na Kvildu (nejchladnější místo v ČR). Odtud jsme se vydali na 22km túru, kterou jsme i přes velmi teplé počasí všichni statečně zvládli. A že to bylo super.

Však další den byl ještě lepší. Tentokrát jsme vycházeli přímo ze Železné Rudy a cíl byl jasnej - Černé a Čertovo jezero. Výhodou bylo, že se šlo celou dobu v lese, ve stínu. I přes to jsme na Pancíř vyjeli lanovkou a pak na Špičácké sedlo jsme sjeli na koloběžkách (pokud někdy budete mít možnost, jet někde na kolobkách, určitě to vyzkoušejte, je to super žážitek :). Odtud jsme se konečně vydali k jezerům. Osobně miluju přírodu kolem ledovcových jezer a ani tentokrát mě to nesklamalo. Je to tam krásný. Od jednoho jezera ke druhému je sice trošičku převýšení, ale není to nic co by se nedalo zvládnout. Celý den nás vyšel na nějakých 19km chůze což je super :). Po večeři jsme se ještě usadili u potůčku, přibližně 10m od penzionu a znáte to, víno, brambůrky atd. Byl to fajn večer, kterej jsme ukončili kolem půl 11.

Středu, jakožto třetí den jsme pojali odpočinkově. Dopoledne jsme strávili na houbách, poledne na obědě, odpoledne a v podvečer jsme se šli podívat na bunkry z války a našli jsme krásnou louku, tak jsme část strávili právě na ní. Večer strejdové udělali praženici, právě z těch hub, které jsme nasbírali dopoledne. Říkali jsme si, že toho bude málo a že se z toho nenajíme, ale bylo toho tolik, že jsme to ve finále ani nesnědli.

Čtvrtek, jsme jakožto přeposlední den vyjeli do Německa a to konkrétně na Grosser Arber (Velký Javor). Jeli jsme lanovkou a pak jsme vyšplhali na takovou menší vyhlídku, kde to bylo strašně krásný, navíc tam příjemně foukalo. Odsud nás čekala cesta přibližně 6km k jezeru, která vedla pořád dolů, navíc ještě po kamenech, což mě naprosto vyhovovalo, protože mám ráda skákání po kamenech a přijde mi to podstatně příjemnější, než jít dolů z nějakého kopce po štěrkovité cestě.

Poslední den, říkali jsme si, to si dáme jen něco lehčího, aby jsme se moc nezničili, před tou cestou domů. O půl 10 jsme měli vyklizené všechny pokoje a cesta byla jasná - směr Boubínský prales. Prvně jsme si mysleli, že dojedeme prostě k tomu pralesu, tam vystoupíme, projdeme se tam a to bude celý, realita byla jiná. Šli jsme asi 5km po silnici a pak 2,5km k té hlavní rozhledně, což byl terén, kde bylo hodně kamenů a vedlo to do kopce, navíc ještě se strašně špatně dýchalo.

Celá dovolená byla super, přijde mi, že to strašně rychle uteklo, ostatně jako všechno v poslední době. Což je smutný, ale co se dá dělat.