Proč miluju cestování

17:53

Opravdu ráda cestuju a je mi jedno jestli do zahraničí nebo jen po České republice. Prostě strašně ráda někam jezdím a poznávám nové věci. Mám to štěstí, že jezdíme poměrně hodně do zahraničí, s mamkou jsme milovníce teplého počasí a moře, takže moře v létě je nutnost :D. Upřímně už si letní prázdniny bez moře ani nedokážu představit. 

Když jsem byla menší, vůbec mě nebavilo chodit po hradech a zámcích. Né, že by se to nějak výrazne změnilo, ale přeci jenom už to není takové utrpení jako dřív :D. A když je to nějaký pěkný hrad nebo zámek, tak mě to někdy dokonce i baví.

Přece jenom se dneska zaměříme na to, proč miluju cestování hlavně do zahraničí.

1. Změna prostředí
Určitě znáte takový ten pocit, kdy víte, že změna prostředí by vám prospěla. A přesně v tomhle je cestování naprosto skvělý. Člověk vypadne ze stereotypu každého dne.

2. Nová místa
Na žádné dovolené jsme pouze neleželi u moře. Většinou si půjčíme auto a projíždíme ten ostrov/oblast tak, abychom toho poznali co nejvíce. Samozřejmě máme i dny u moře, ale snažíme se to dělat tak nějak napůl, což je podle mě skvělý, protože v tom, že někdo jede na nějakou dovolenou do nějaké země a pak to celé proleží na pláži, nevidím moc smysl. To mu pak výjde nastejno do jaké země jede.


,,Better to see something once than to hear about it a thousand times."


3. Nové jídlo a kultura
Tohle pozoruji až v posledních letech, že ráda ochutnávám nová jídla a snažím se vždy ochutnat co nejvíce to jde z místní kuchyně. Také se snažím u moře jíst více mořských plodů a obecně potravin, které doma nemáme běžně. Všechno se má využít na maximum.

4. Odpočinek
Nemáte téměř žádné povinnosti a nikdo po vás nic nechce. Můžete se koupat, můžete tupě zírat do vln :D. Můžete ráno běhat, můžete poslouchat písničku a hlavně můžete vypnout a nepřemýšlet neustále nad něčím, jak je to ve školním roce. Každý potřebuje odpočinek a proto někam odjet je to nejlepší co pro sebe můžete udělat.

5. Těšíte se domů
Zní to možná zvláštně, ale vždy když se odněkud vrátím, jsem ráda, že už jsem doma a je všechno tak jak obvykle. Snad mě chápete. Změna prostředí je fajn, ale doma je doma. Ono když člověk pořád sedí doma a nepoznává nic jiného, tak si ani neuvědomí, jak to má doma vlastně hezký.

,,Travel is the only thing you buy that makes you richer."


You Might Also Like

11 komentářů

  1. veľmi pekný článok a citát na záver :) držím ti palce, nech sa ti podarí cestovať ešte všade, kde si len praješ :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
  2. Skvelý post! Ja tiež milujem cestovanie a kedysi som si nevedela predstaviť leto bez dovolenky pri mori, to bolo však ešte pred štúdiom na vysokej škole v zahraničí, kedy som "prázdniny" trávila najmä naspäť doma na Slovensku. Vždy ma bavilo mixovať presne to, čo si písala aj ty - trochu relaxu, ale zároveň aj objavovanie daného miesta. Tento rok sme konečne chceli ísť s priateľom niekam k moru, minulý rok sme sa museli uspokojiť len s krátkymi výletmi, ale asi sa nám to nepodarí, keďže investujeme najmä do nového bývania .. :/

    www.nasklee.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) tak to je jasné, že když studuješ v zahraničí, že pak trávíš co nejvíce času zpátky doma. Každopádně ti přeji i tvému příteli abyste se k moři dostali co nejdříve to bude možné :)

      Vymazat
  3. Moc pěkně napsaný článek. Já ráda cestuji za prvé, že poznám nová místa, tak jako ty a za druhé, že ochutnám nová jídla, tak jako ty. Myslím, že člověk by měl jednou za čas vypadnout pryč a užívat si a odpočinout si od reality :)

    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju :)
      Určitě má cestování něco do sebe :)

      Vymazat
  4. Krásně napsané :) Občas se takhle cítím i když cestuju do školy :D

    OdpovědětVymazat
  5. Krásný článek, cestování miluju :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  6. Já bych si bez cestování ani neuměla život představit! Mám teď před sebou prázdniny dlouhé celé 3 měsíce, tak doufám, že doma strávím co nejméně času :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář, každý jednotlivý komentář mě potěší a i když na něj třeba neodpovím, tak jsem si ho určitě přečetla :)