Bunny kisses Easter wishes

12:40

Krásné velikonoční pondělí!
Velikonoce jsou největší křesťanský svátek, dokonce významnější než Vánoce. Přijde mi, že v poslední době všechny tyhle svátky ztrácí své kouzlo, i když jak bydlím na vesnici, tak je to tady ještě relativně normální, ale když mi kamarádka řekla, že u nich mrskáčům platí, když je příjdou vymrskat, tak to už mi přijde úplně postavené na hlavu, to nemá z původními zvyky nic společného.

S Velikonocemi se pojí hned několik tradic, my jich však dodržujeme jen minimum a to už zmiňované mrskání holek mrskačkou, barvení vajíček, nějaká ta velikonoční výzdoba a vždycky necháváme v kostele posvětit buď beránko nebo vajíčko. Někdy i oboje. Beránka teda nepečeme, protože se nám několikrát nepovedl, tak jsme to vzdali (smích).


Včera se také konala ve vesnici kousek od nás tradiční velikonoční zábava. Rozhodli jsme se s děckama jít a musím říct, že ačkoliv to ze začátku vypadalo docela bídně, nakonec to bylo dobrý. Myslím, že jsme si to užili, i když už byly i lepší zábavy. Každopádně se tahle zábava řadila tak nějak jako průměr. Co už tak super nebylo, bylo vstávání dneska ráno (smích). Spát jsem šla bylo kolem půl 4, spíš mírně po půl 4 a vstávat jsem musela v osm, protože u nás chodí kluci docela brzo ráno. Zítramáme ředitelský volno, tak se to akorát hodí, alespoň to dospím.

A jaké zvyky dodržujete na Velikonoce vy? Chodíte taky na velikonoční zábavy? :)




Mimochodem nám krásně rozkvetla na zahradě třešeň :)


You Might Also Like

23 komentářů

  1. No musím říct, že mám pocit, že ty tradice též upadají, ale zas kluci chodí, sice ne taolik, jak na základce, ale tak co už že. S tím placením si mě hodně překvapila, to se mi fakt nelíbí. Sama jsem z města, ale tohle jsem neslyšela vůbec. My vždy nějaká vajíčka uděláme, letos jsme vsadili na takové košilky, které se jen daly na vajíčko a ponořili na cvhilku do vařící vody a stáhly se. A k tomu nějakou čokoládu :D Na zábavy už nechodím, ale rok, dva zpátky jsme chodili docela. No, ředitelský volno by mi taky bodlo, tak užívej :) Krásné fotky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty košilky jak píšeš jsme taky zkoušely tak dva roky zpátky a dopadlo to docela katastrofálně :D takže jsme zůstaly u barevný klasiky :D
      děkuju :)

      Vymazat
  2. Mňam, ty Fidorky! :D Jako u nás barvit vajíčka nemá absolutně cenu, pamatuju si, že když přišli nějací kluci, tak pokaždé vzali jen ty čokoládové a barvené si bral akorát náš táta :D

    Piosek

    OdpovědětVymazat
  3. Ty fotky jsou opravdu nádherné a úplně z nich dýchá to jaro (které venku momentálně není :D)


    LITTLETHINGSFOREM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) to počasí teď mě úplně štve :D já už chci teplo :D

      Vymazat
  4. krásne fotky :) ja mám tiež pocit, že sa zo všetkých sviatkov vytráca akési čaro .. Vianoce sú ešte ako tak v pohode, ale napríklad teraz som ani nemala pocit, že bola Veľká noc ... bývam v meste, tak je to niečo iné ako na dedine :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) na vesnici se ty tradice přeci jenom víc drží i když mi taky nepřišlo že by nějaké Velikonoce byly :)

      Vymazat
  5. My jsme na Velikonoce vždycky jezdili k babičce když jsem byla sestrou malé. Teď už ale Velikonoce nějak neslavíme. Posledních několik Velikonoc jsem byla v práci. Když vím že kolegyně mají děti, tak se přihlásím dobrovolně, že si ten svátek vezmu. Přijde mi to fér když děti nemám. Nějak mě to oslavování stejně nejsem.

    OdpovědětVymazat
  6. krásne fotky, my zvyčajne venujeme čas prírode a turistike, avšak tento rok som bola v práci a ani počasie nebolo ideálne takže skôr to bolo o obliati a kopách jedla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) přírodu a turistiku mám taky hodně ráda, škoda že letos to počasí zatím nevychází moc dobře :D

      Vymazat
  7. Tak to ředitelské volno ti moc závidím! :D Já jsem také musela vstávat brzo, protože život na vesnici prostě a kluci u nás chodí také brzo! :D Přijde mi, že přece jenom na těch vesnicích se všechny svátky slaví jinak než ve městech. Já Velikonoce vůbec nemám ráda, teda až na beránka, bochánek a tu čokoládu! :D To já můžu! :D <3
    Super článek! <3 :)
    ----------------------------------------------------------------------------------
    Také píšu blog a chtěla bych tě hrozně moc poprosit, kdyby ses na něj podívala! <3 Uděláš mi tím největší radost na světě! <3 Ten tvůj je úžasný! Určitě se na něj budu vracet! Hned tě jdu odebírat a začnu tě sledovat na insta! :D <3 Jsi moc milá a sympatická a tvoje články jsou skvělý! <3
    Přeju ti mnoho štěstí, lásky a úspěchů!
    S láskou
    ♥JORIES♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Téda tolik chvály, děkuju moc, určitě se k tobě podívám :)
      Velikonoce taky zrovna moc nemusím, i když ty věci co ty si taky nechám líbit :D

      Vymazat
  8. U nás se barví vajíčka a já peču beránka (povede se vždy, takže pokud by jsi chtěla recept, mohu dát :) ), peču králíčky (tenhle rok se vzhledově nepovedly, ale chuťově super :D). Koledníci u nás nechodí.
    Takže mi máme Velikonoce jako svátky jídla a jídla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo, možná bych i ten recept ráda zkusila :) hlavně že králičci byli dobří, je úplně jedno, jak to vypadá :D

      Vymazat
  9. Moc hezké fotky, divím se, že ty orea přežily, já bych je hned zlikvidovala :D :D My dodržujeme samozřejmě mrskání pomlázkami, barvení vajíček a hlavně s dětmi hledání sladkostí po zahradě :) A letos jsme pekly skvělý mazanec, mňam! Beránka zásadně kupujeme :D

    Cosmokočka

    OdpovědětVymazat
  10. Super vajíčka, jakou je to technikou? :) Jinak u nás se barví vajíčka, chodí k nám každý rok více koledníků, letos jsme vajec měli asi 40. :D Pečeme beránka a mazanec. :) Mňam, mňam. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Technika barvení je docela vtipná, prostě si vezmeš nějaké rukavice, které se dají oplachovat, takže nějaké třeba na barvy na vlasy :D barvu si dáš do dlaní a pak to akorát tak nějak opatleš, aby to alespoň trošku vypadalo :D nic úžasnáho to není :D
      My měli 25 vajíček a už tak mně jich přišlo dost, natož 40 :D

      Vymazat
  11. Velikonoce už nejsou takové jako bývaly, ale asi to je také tím, že na vesnici se to prožívalo víc než teď jak to po přestěhování vidím ve městě. Tady je to naprosto o ničem, což mě ani nějak nevadí, jelikož Velikonoce moc neslavím. Ale velikonoční zábavy jsou super :) Moc pěkné fotky a muffiny vypadají lákavě :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) mně by taky nevadilo, kdyby se to u nás nějak neslavilo :)

      Vymazat
  12. Krásné fotky, úplně z nich sálá veselá jarní atmosféra :)

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné fotky, vajíčka vypadají super :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář, každý jednotlivý komentář mě potěší a i když na něj třeba neodpovím, tak jsem si ho určitě přečetla :)