Benátský karneval

10:31


O výletu do Benátek, který jsme s mamkou podnikly o jarních prázdninách jsem napsala už dva články (tady, tady). Byly jsme tam právě v době karnevalu, kterému jsem se rozhodla věnovat právě  dnešní článek.

Určitě je to velmi zajimavá tradice, která nám výlet krásně spestřila. Celý karneval trvá tři týdny a jde o to, že se po městě prochází lidé v maskách nejrůznějších barev, doplňků a tak podobně. Lidé si je fotí a oni si to vyloženě užívají. Potkáte masky, se kterými si jejich nositelé opravdu hodně vyhráli, kolikrát jsem až koukala, jak krásné masky lidé mají. Na druhou stranu zde uvidíte i naprosto přebarvené masky, k sobě se nehodící barevné kombinace apod.






Koná se soutěž o nejkrásnější masku, stejně jako další tradice, jako je například Let orla, nebo Let anděla. Ani jedno jsme neviděli, protože jsme výlet měly pojatý tak, abychom si vyhly těm největším návalů lidí, kterých je v Benátkách v době karnevalu opravdu hodně. Benátčané dokonce o víkendech omezují počet návštěvníků na Náměstí Sv. Marka na 20 tisíc, více lidí tam nepustí, takže si asi dokážete představit, jak to vypadá v ulicích.

Konec karnevalu (úterý před popeleční středou) se prý slaví opravdu ve velkém stylu, doslova teče aperol proudem :D.




Specialita karnevalu
Co se ještě jídla v období karnevalu týče, dělají tam takovou speicalitku - frittelle. Jedná se o něco podobného smaženým koblížkům, ale přeci je to trošku jiné. Samozřejmě jsme to musely ochutnat, že jo. Nejprve jsme ochutnaly takové ty základní bez náplně a to nás moc neoslovilo. Ale potom jsme narazily na takový jeden obchůdek, kde prodávali plněné čokoládou a vanilkovým krémem. Vyzkoušely jsme obě dvě varinaty a panebože, to bylo nebe v hubě. Vážně to bylo neskutečně dobrý. Takže pokud pojedete někdy v období karnevalu do Benátek, tak to rozhodně vyzkoušejte, v jinou dobu to neseženete.




You Might Also Like

9 komentářů

  1. Tie masky vyzerajú skvelo. Inak teraz mám neskutočnú chuť na niečo sladké,keď som videla tie obrázky tej špecialitky :D . Ak by bola niekedy možnosť,rada to vyskúšam :) .
    Lifelover

    OdpovědětVymazat
  2. Benátky jsem sice už navštívila, ale bohužel ne během karnevalového období, což bych samozřejmě někdy ráda napravila. Musí to být opravdu kouzelné, masky na fotkách vypadají překrásně. Moc pěkný článek! :)
    Kout světa

    OdpovědětVymazat
  3. V Benátkach som ešte nebola ale rada by som sa tam niekedy pozrela. Mne sa to páči. Ten karneval musel byť skvelý zážitok. Úprimne neviem prečo ale keď sú fotky trošku zblízka mne tie masky naháňajú strach :D

    KLAUDI

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné fotky. Ani jsem nevěděla, že jsou v Benátkách karnevaly. Už se taky těším na to, až vyrazím někam pryč (v plánu ale nemám Itálii, letos chci do Švýcarska).
    jsem Katrin

    OdpovědětVymazat
  5. Hmm tak ty kokinka mě velmi lákají, ale stačil mě nával na konci léta - už to se tam nedalo pomalu hnout :D Ale určitě to byl krásný zážitek, to se pozná už jen z těch krásných fotek :)

    Měj se krásně ♥

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. Dostala jsem chuť na frilette -.- :D
    Ty fotky se ti vážně povedly ale, vypadá to kouzelně :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak Benátky ti opravdu závidím. Věřím, že to je velká podívaná. Snad se tam jednou podívám na ten karneval. Jinak pěkné fotky. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Úžasné... To musel být skvělý výlet, taky bych se na karneval do Benátek jednou ráda dostala. Jen trefit na dny, kdy bude méně lidí. Sama vím, jak to dokáže zkazit pěkná místa, když je hlava na hlavě.

    Terezah-style

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář, každý jednotlivý komentář mě potěší a i když na něj třeba neodpovím, tak jsem si ho určitě přečetla :)