Co si nezapomenout přibalit, když jedete na hory

14:58

Zima. Únor. Jarní prázdniny. Myslím, že lidé se dělí na dva tábory. První skupina tráví jarní prázdniny někde v teple, protože nemají rádi zimu a obecně upřednostňují více teplo. Naopak ta druhá skupina využívá toho, že je u nás sníh (když je) a odjíždí někam na hory. Kam patřím já? Těžko říct. Minulý rok jsem byla jak na horách tak i v teple, letos jsem však svoje jarní prázdniny z části strávila na horách. Konkrétně v Krkonoších.

Abych se dostala k hlavnímu tématu dnešního článku: co rozhodně přibalit do batůžku (kabele, kufru), když se rozhodnete strávit pár dní na horách.

1. Sladké (ovoce, sladkosti, tyčinky, muffiny..)
- my obvykle míváme na horách pololenzi a nebo dříve jsme jezdívali úplně bez stravy. Ovšem byla každý rok klasika, že pokaždé, když jsme přišli ze svahu, většinou v odpoledních hodinách, neměli jsme témř žádnou energii a všichni jsme sahali po něčem sladkém. V tom hoším případě se jedná o čokolády, sladké tyčinky a pod. v tom lepším o nějaké ovoce, popřípadě zdravé muffiny, cookies apod. Minulý rok jsem snědla tolik sladkostí za 5 dní na horách, že se mi tomu ani nechtělo věřit. Proto jsem letos vsadila na zdravější alternativu - raw tyčinky, ovoce a oříšky.

2. Krabička ,,první pomoci"
- tohle bych rozhodně doporučila a myslím si, že většina lidí něco podobného s sebou vozí. Nikdy nevíte, co se komu může na svahu přihodit, nebo zda se někdo neřízne při krájení jabka :D, jistě chápete kam tím mířím.

3. Společenské hry
- jezdíme na hory s tetou, strejdem, bratrancem a sestřenicí a já se snažím nestrávit těch pět dní pořád jen v kuse na telefonu. Přece jenom bychom měli trávit čas s těmi lidmi se kterými právě jsme a ne s lidmi na sociálních sítích. Minulý rok jsme měli s sebou karty a jak se nám hodily. Pokud s sebou přibalíte nějaké ty společenské hry, rozhodně neuděláte chybu.


4. Knížka
- kdy jindy přečíst nějakou knížku, nebo alepsoň pár stránek, než když se nemáte co učit? myslím, že ideálnější čas nenajdete. I kdyby to mělo být jen pár stránek před spaním, pořád je to lepší než nic. Navíc knížka a horký čaj/káva/kakao na horách, to zní úplně ideálně. Nemyslíte?

5. Plavky
- může to znít divně, ale několikrát se nám stalo, že jsme měli možnost jít plavat do plaveckého bazénu a věřte mi, krásně to uvolní svaly po lyžování a ještě se krásně protáhnete a to není nikdy na škodu.

6. Náhradní ponožky a rukavice
- tohle už je taková samozřejmost, ovšem někdy se může stát, že si řeknete: jedny rukavice mně stačí, vždyť já přece nepadám, lyžovat umím :D. A pak se divíte, když je špatný sníh, hroudy nebo něco podobného a máte po příchodu ze sjezdovky totálně promočené rukavice a v pokojíčku pouze jedno topení pro 5 lidí.

7. Krém na ruce a jelení lůj
- upímně si nemyslím, že by nějaká holka bez tohohle vůbec na hory vyjela, protože to je takové must-have, na které jsme všechny zvyklé. A rozhodně je to dobře. Moje ruce v zimě hodně trpí, protože mráz extrémně vysušuje, proto bych si pobyt na horách bez krému na ruce nebo jeleního loje nedovedla představit,

8. Dobrou náladu :)
- přece si to chcete užít, no ne?

Doufám, že vám nějaké moje typy budou ku prospěchu a určitě mi napiště, jestli vy máte nějaké to must-have při dovolené na horách :).


You Might Also Like

13 komentářů

  1. náhradné ponožky je moje číslo jedna :D

    OdpovědětVymazat
  2. Řekla bych, že spousta věcí je univerzálních, ať už člověk jede na jakoukoliv dovolenou :) Energie v kapse, v peněžence náplast a nějaká ta hra, to taky tahám na každou delší dovolenou :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  3. ja som asi úplne iný človek, ale ešte nikdy som nestrávila viac ako jeden deň niekde v horách, teda ak nerátam lyžiarsky na strednej :D

    OdpovědětVymazat
  4. Páni, super článek. Marně vzpomínám, když jsme jezdívali na slovensko na chatu, milovala jsem to. Škoda, že bydlíme na druhém konci ČR a teď se na chatu pár let nepodíváme =)

    OdpovědětVymazat
  5. Super článok :) Ja som naposledy bola na horách už veľmi dávno, ale kľudne by som išla opäť

    FRENCHSTYLE

    OdpovědětVymazat
  6. Skvelé tipy! Tento rok jarné prázdninky trávim doma,ale po minulé roky sme chodievali na chatu do Tatier a úplne som milovala ako sme do polky noci hrávali Aktivity alebo podobné spoločenské hry. Tie plavky sa veru zídu,tie si vždy beriem pre prípad,keby sa rozhodneme ísť do nejakého wellnessu alebo tak :) . Vlastne s väčšinou súhlasím. Super článok :) .
    Lifelover

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Tatry v zimě jsou určitě moc krásný, já tam byla zatím jenom v létě a moc se mi tam líbilo :)

      Vymazat
  7. Pravda, bez krému a jeleního loje to nejde, měla jsem spálený obličej za dvě hodiny :-D

    OdpovědětVymazat
  8. Heh, já jsem prostě letní typ. Takže v zimě spíš radši vyrazím někam za exotikou, než na hory :D. Ale pěkný článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem taky spíš ten letní typ :D kdybych si měla vybrat mezi horama a mořem, tak beru moře :D

      Vymazat
  9. tento článok sa mi teraz veľmi hodí :) budúci týždeň idem na chatu a lyžovať a už viem, čo si pribaliť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to jsem ráda, že je alespoň někomu užitečný :)

      Vymazat

Děkuju za každý komentář, každý jednotlivý komentář mě potěší a i když na něj třeba neodpovím, tak jsem si ho určitě přečetla :)