Neapol aneb město chaosu a nepořádku

20:14

4:40. Zvuk budíku. Zdá se mi to a nebo vážně musím na dovolené takhle brzo vstávát? Venku tma, fouká vítr a vlny jsou slyšet pomalu i přes zavřené okno. Dneska určitě bude zákaz koupání. Vstanu, vyčistím si zuby a pomalu mi začne docházet, že se mi to fakt nezdálo.

Nějak takhle vypadaly moje myšlenky dneska ráno, nebo vlastně spíš v noci. Jeli jsme na výlet do Neapole. Když už jsme takový kousek, tak vy přece byla škoda to nevidět. Po předchozí domluvě na recepci, jsme měli nachystanou snídani už v 5 ráno, což popravdě nikdo z nás moc nečekal. 


Ona ta samotná cesta z Ischie do Neapole je docela dlouhá. Trajekt do bere přes ostrov Procida a proto si na něm dvě hodiny pobydete. Vzhledem k tomu, že jsme byli všichni docela ospalí, ani nám to nevadilo. 

Přijeli jsme. Vystoupili a první dojem? Co na tom městě všichni vidí. Napíšu vám to tady úplně popravdě. 



Město nemá pomalu žádné náměstí, žádná katedrála, která by dělala město zajimavým. Všude neskutečně mnoho odpadků, ulice špinavé a budovy jako kdyby v nich nikdo už tak 30 let nebydlel. Nic kde byjste chtěli žít, to mi věřte. 

Naše průvodkyně říkala, že bylo na Neapolské poměry ještě klidně. Nedokážu si představit, Jakto vypadal normálně. Jo po chvilce si na ten chaos a nepořádek zvyknete, ale není to hned. 

Určitě si musíte dát pozor na auta a skůtry, protože poslední co Italy zajímá je, že někdo chce po té silnici jít. Vjedou do davu lidi uprostřed úzké uličky, zatroubí a vůbec nečekají, až uhnete. Párkrát to bylo i dost nepříjemný. 

Ale abych tady nebyla jen negativní. Dva takový pomyslný highlighty Neapole je pizza a zmrzlina. Dali jsme si Margaritu, která tady mimochodem vznikla na počest královny. Stála 4€ a byla vážně moc dobrá. Co se zmrzliny týče, byla jsem docela překvapená, že moc nepotkáte zmrzlinárnu. Všude samá ledová tříšť. Kdo má sakra rád ledovou tříšť? 

Každopádně jsem pak narazila na zmrzlinárnu a dala jsem si nějakou oříškovou, která byla moc dobrá. 


Abych to shrnula, jsem ráda, že jsem Neapol viděla, ale existuje mnohem víc hezčích měst, která se dají navštívit. Ale pokud se ocitnete blízko, tak určitě město navštivtě. Třeba si vám Neapol právě tím chaosem získá :)

M.



You Might Also Like

3 komentářů

  1. Ten nepořádek a pořádný zmatek mě zaráží, byla jsem již ve třech velkých italských městech a nikde jsem se s tímto zatím nesetkala, je to docela škoda, že to tím město kazí.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  2. Už podle fotek to tam vypadá tak trochu "neuspořádaně", ale pořád je to určitě místo, kam bych se ráda podívala.

    OdpovědětVymazat
  3. No já teda chaos ráda nemám :D Troubící auta a skútry by mě dohnaly k šílenství. Levodou tříšť také nemám ráda, zmrzlina je prostě zmrzlina.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář, každý jednotlivý komentář mě potěší a i když na něj třeba neodpovím, tak jsem si ho určitě přečetla :)