Zkouším tři sladké recepty z instagramu

14:21

Instagramů o jídle, kde se objevují nějaké recepty je v dnešní době strašně moc. Některé ty fotky vám způsobují hlad a chuť i když jste právě jedli a proto jsem si řekla, že by nebyl špatný nápad vyzkoušet tři recepty od různých food instagramerek a pak vám dát vědět, jak to dopadlo. 

Osobně mám hrozně moc ráda pečení, ideálně nějakých zdravých buchet, koláčů, muffinů a podobných věcí. Jelikož jsem zvyklá jíst odpoledne něco sladkýho, je tohle skvělá alternativa, jak do sebe necpát čokoládu a podobné věci, ale zároveň si dát něco dobrýho. Takže win-win.

Jako první jsem zkoušela recept z instagramu od Markétky @makybfit. Vybrala jsem její meruňkovou buchtu, ale jelikož máme doma strašně moc ostružin, tak jsem meruňky nahradila ostružinami. Tenhle recept a obecně Maky instagra můžu jedině doporučit, protože vám koláček/buchta nebo cokoli si vyberete provoní celej dům nebo byt a navíc si vážně pochutnáte.


INGREDIENCE

40g ovecných vloček
20g špaldové mouky
20g vanilkového proteinu
30g kokosové mouky
prášek do pečiva
trošku skořice
130ml kefírového mléka
150g tvarohu
2 vejce
200g ostružin (ovoce podle chuti)

POSTUP


Smícháme sypké ingredience, do kterých přidáme žloutky, tvaroh a kefírové mléko. Z bílků si vyšleháme sníh, který opatrně vmícháme do těsta. Těsto vylejeme na plech, poklademe na něj ostružiny a pečeme 40 minut na 180 stupňů. 


Jestli miluju nějakej dezert ze všeho nejvíc tak je to cheesecake. Nevím, co mně na něm tolik chutná, ale mohla bych ho jíst pořád. Druhá věc, kterou naprosto miluju je ricotta, proto když jsem na instagramu Betty @myhealthymoment.cz z blogu myhealthymoment.cz uviděla, že přidala recept na ricottový cheesecake, nemohla jsem odolat a hned jak jsem sehnala ricottu, jsem si ho musela upíct.

Místo borůvek jsem použila ostružiny, protože jak už víte, máme jich doma hrozně moc, ale neudělala jsem chybu. Byl výbornej, až na to, že jsem si ho trošku připálila, ale to je moje chyba. No ehm spíš chyba naší trouby. Pokud teda máte rádi cheesecake a chcete zdravější variantu, jděte do toho. 



INGREDIENCE

na korpus

60g mandlí
2 lžíce ovesných vloček
40g celozrnné mouky
30g másla
lžíce medu
1 vejce
prášek do pečiva

na náplň

250g tvarohu
250g ricotty
3 vejce
2,5 lžíce medu
lžíce vanilkového pudinkového prášku
hrnek ostružin

POSTUP

Ovesné vločky a mandle rozmixujeme, přidáme mouku a kypřící prášek. Poté přidáme máslo a lžíci medu a vytvoříme těsto, které lehce lepká. To pak následně prsty vtlačíme na dno dortové formy a dáme péct na 180 stupňů na 15 minut.

Vyšleháme si vejce a med, přidáme tvaroh, ricottu a lžíci pudinkového prášku. Směs nalejeme na už upečený korpus, přidáme ostružiny a dáme péct na dalších 40 minut do trouby.

Po upečení necháme vychladnout a Betty doporučuje dát ještě ideálně přes noc do lednice. 


Jako poslední recept, jsem si vybrala jablečnou buchtu z profilu Rommiemax @rommiemax. Pomalu, sle jistě nám začíná sezóna jablek a já osobně mám jablka moc ráda a navíc různé koláče a buchty krásně zvláční a dokážou navodit takovou podzimní náladu, které počasí venku posledních pár dní vážně odpovídá. 

Myslím si, že jsem udělala asi něco málo špatně, protože mi buchta vůbec nevyskočila, každopádně na chuť to vůbec nemělo žádný vliv. Koláček je krásně vláčný díky jablkám a můžu tenhle recept jedině doporučit.


INGREDIENCE

60g špaldové mouky
40g rýžové mouky (já dala celkově 100g špaldové)
2 vejce
prášek do pečiva
40g medu
20g čokolády na sekané na kousky
2 větší jablka
2 lžíce oleje
trošku skořice

POSTUP

Vejce s medem vyšleháme do pěny a přidáme olej.Postupně přidáme sypké ingredience a nakonec přimícháme jablka a čokoládu. Dáme péct na 185 stupňů, na 25-30 minut.


Doufám, že se vám tenhle druh článku líbil a že třeba taky vyzkoušíte nějaký recept, ať už jeden tady z těch, co jsem zkoušela já, nebo nějaký jiný z instagramu. V dnešní době se tam vážně dá najít spoustu kvalitních profilů se super recepty :).

M.


You Might Also Like

11 komentářů

  1. Mňam, všechno vypadá top! Ale ten cheesecake asi nejvíc, uplně je miluju :)

    OdpovědětVymazat
  2. Všechny dezerty vypadají krásně, ale teď bych si dala asi ten cheesecake, mňam! :D :))

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna před hodinou jsem byla na ostužinách a pár jsem jich posbírala, tak jsem přemýšlela co z nich upeču :D Děkuji za inspiraci! ♥

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ostružiny se hodí snad úplně do všech dezertů :)

      Vymazat
  4. Rommiemax na IG taky sleduju. Má fakt úžasné recepty :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ty jsi šikovná!
    Hned bych si dala aspoň jeden kousek ke kávičce, ale bohužel nemůžu. :-D
    Teď jsem v režimu. Snažím se být bez cukru a bez zbytečných sacharidu.

    OdpovědětVymazat
  6. Mňam, ten ricottový cheesecake vypadá chutně, i když je trochu připečený. Skvělý nápad na článek.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  7. Všechny dezerty vypadají moc dobře, ale ten cheesecake <3 Hned bych si dala!! :)

    Šári/GrünHauz

    OdpovědětVymazat
  8. Oooo můj bože! Nemůžu se rozhodnout, který dezert se mi líbí víc! Nejradši bych si hned udělala všechny tři:D Líbí se mi, že to jsou všechno zdravější verze:)))

    OdpovědětVymazat
  9. Já mám takové recepty také ráda a inspiruji se teda různě. :) Jedinný problém jsou flawedrops, takové ty speciální mouky (rýžová, mandlová atd), špaldovka, pohanka a žito jsou ok :D a problém mám s proteinem, takže se vždy snažím recept lehce přemyslet :D

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář, každý jednotlivý komentář mě potěší a i když na něj třeba neodpovím, tak jsem si ho určitě přečetla :)