Ostružinová šťáva k okamžité spotřebě

14:41

Ostružin máme letos v létě enormě moc a nestíhá to jíst a ani na různé buchty a koláče. Našli jsme  způsob jak jich spotřebovat fakt docela hodně, ale přitom si i pochutnat - ostružinová šťáva. Nikdy jsem nedělala žádný sirup a moc s tím ani nehodlám začínat, protože mi přijde, že je to hrozně zdlouhavý proces a ještě se to taky nemusí povést. 

Tahle šťáva sice není sugar free a musí se spotřebovat ideálně do dvou-tří dnů, ale i tak mi to přijde jako dobrá alternativa k tomu, když někomu nechutná voda. Rozhodně je to lepší než cola, sprite, fanta a podobně. Navíc je to úplně super jednoduchý.


INGREDIENCE (na cca 4 litry šťávy)

1,3 kg ostružin
150g cukru (množství upravte podle chuti)

POSUP

Ostružiny dáme do velkého hrnce a přidáme cukr, všec rozmačkáme a necháme povařit až z toho vznikne hustý gel, podobně jako kdyby jste zavařovali marmeládu. A teď přichází ta nejhorší část, vezmete si sítko a propasírujete celou tu směs postupně, aby se zbavila pecek. Je to opravdu docela zdlouhavý proces, ale stojí to za to.
Teď už jenom vzniklou hmotu rozdělíte do sklenic/džbánků, dolejete vodou a necháte vychladit v ledničce. 

Tip: nechte v ledničce přes noc, chutná pak mnohem lépe. 


M.

You Might Also Like

8 komentářů

  1. Někdy mě fakt mrzí, že na zahradě máme jen jeden keřík rybízu...vypada to hrozně chutně!

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá báječně a určitě tak i chutná! Ostružiny a maliny mám moc ráda :))

    OdpovědětVymazat
  3. Musí být výborná. Ještě jsem takovou šťávu nedělala.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  4. mňam tak to by som vyskúšala! :D

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá skvěle! Pamatuju si, že dřív babička dělala něco podobnýho z rybízu a bylo to výborný. :)


    GrünHauz
    Š.

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to dobře a jednoduše, bohužel nemáme zahrádku :(

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  7. Pasírovat, to opravdu muselo být peklo. Stačilo mi to loni u přípravy domácího kečupu a myslela jsem, že mě šlehne :D Ale jakou má nádhernou barvičku!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  8. Jéé, také zkusím, maliny, ostružiny i borůvky miluju! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář, každý jednotlivý komentář mě potěší a i když na něj třeba neodpovím, tak jsem si ho určitě přečetla :)