Two days in Budapest

8:20


Ahooj!
Minulý týden jsem strávila s mamkou a s bráchou dva dny v Budapešti. Nikdy jsem tam nebyla a nám to přišlo jako zajimavé zpestření prázdnin. Navíc cesta tam netrvá ani nijak závratně dlouho.

Výlet jsem měli rozdělený na dva dny, první jsme chodili po pamatkách a po takových těch hlavních atrakcí v Budapešti a druhý den jsme navštívili Tropicarium a Zoo. Fotek mám zase poměrně hodně, tak se na to pojďme podívat.

1. DEN
Vyjížděli jsme v 5:30 z Brna, což pro nás znamenalo budíček ve 3:45 a to není zrovna příjemná záležitost. Každopádně cestou jsme něco málo dospali. První den jsme bohužel neměli moc štěstí na počasí, bylo teplo, ale dost foukalo a chvilkama i docela hodně pršelo.

VRCH GELLÉRT / to byla naše první zastávka, nachází se tu krásná vyhlídka na celé město. Na první pohled mi to přišlo, jako by to vůbec nebyla skutečné, jako by to byla snad nějaká malba. Opravdu krásný výhled. 



BUDAPEŠŤSKÁ TRŽNICE / do by neznal maďarské papričky a masné výrobky. Hned po vyhlídce jsme zamířili na klasickou třžnici, kde kromě zmíněného najdete i ovoce, různé ubrusy a další. 




PARLAMENT / parlament je největším symbolem celého města, je to opravdu nádherná budova a nejhezčí je večer, nebo spíš v noci, kdy je nádherně nasvícený. My ho právě viděli, jelikož jsme o půl deváté šli na vyhlídkovou večerní plavbu po Dunaji a to je opravdu zážitek. 



BUDÍNSKÝ ZÁMEK / ještě do nedávna jsem nevěděla, že Dunaj rozděluje Budapešť na dvě části a to právě na Budu a Pešť. Buda je kopcovitá, zatímco pešť je v podstatě placka. Právě Budínský zámek je dominanta budínské části města. A právě odtud je krásný výhled na Parlament.




BAZILIKA SV. ŠTĚPÁNA / další krásná památka, kterou stojí za to navštívit. Jsou tam nádherně zdobené stropy a celá stavba je obrovská.



top: mohito | skirt: reserved | shoes: converse



RYBÁŘSKÁ BAŠTA / prý nemá žádný větší význam, nevyužívala se pořádně ani v minulosti, ale stvavba je to vážně nádherná. Každá nevěsta prý chce mít na tomto místě svatební fotky, čemuž se rozhodně nedivím. 


také jsme navštívili kavárnu/restauraci Hilda, kde jsme si dali kafe, domácí ledový čaj a palačinky




2. DEN

TROPICARIUM / nikdy bych neřekla, že uprostřed obchodního centra může být něco tak krásnýho. Jedná se o jakoby takovou mini zoo,kde najdete různé drobné živošichy z tropických deštných lesů a také akvária s rybičkami všeho druhu. Navíc je zde i podvodní tunel, což je úžasný zážitek a poprvé v životě jsem si pohladila rejnoka. 





ZOO / v Budapešti je moc krásná Zoo. Budovy vypadají spíše jak mešity nebo chrámy než jako typické budovy v ostatnách zologických zahradách. Areál je rozdělen podle kontinentů, odkud zvířata pochází. Najdete zde opravdu téměř všechna zvířata z celého světa. 


Budapešť je krásné město a rozhodně bych vám chtěla doporučit jeho návštěvu, nebudete litovat.

You Might Also Like

20 komentářů

  1. páni,to je boží! hlavně to tropicarium vypadá úžasně

    OdpovědětVymazat
  2. Krásne fotky, Budapešť je naozaj prekrásne mesto so svojou osobitou atmosférou! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Budapešť je podľa mňa jedno z najkrajších miest! boli sme tam nedávno opäť a nesklamala ani tentokrát :)
    MakeupbyVeo

    OdpovědětVymazat
  4. V Budapešti jsem byla poprvé letos v březnu. Město se mi moc líbilo a souhlasím s tím, že nejkrásnější je parlament v noci :)

    Elle about everything

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherné fotky, v podvodním tunelu jsem byla v Barceloně a je to super zážitek :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :) tunel je vážně skvělý zážitek :)

      Vymazat
  6. Budapešt je krasne mesto, ja som inak tiež dlho nevedela, že Dunaj rozdeľuje Budapešt na tie dve časti

    http://www.lifeinpicturesbylu.com

    OdpovědětVymazat
  7. To jste si udělali moc krásný výlet. V Budapešti jsem ještě nebyla, ale podle fotek to tam vypadá nádherně. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  8. Juuu, to určitě bylo takové zpestření. :) Sama jsem nevěděla, že se takhle Budapešť dělí, ale fotky máš opravdu krásné. A to Tropicarium vypadá fakt suprově, hlavně to akvárium :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tak za tenhle článek jsem moc ráda! :) Chtěla jsem letos také jet, bohužel to budeme muset přesunout kvůli tomu, že přítel nastupuje do nové práce, tak si nemůže hnedka brát volno :) Jsem moc ráda za typy a článek si ukládám do záložek ♥

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že je článek někomu užitečný :) rozhodně se můžeš už teď těšit :)

      Vymazat
  10. Krásné fotky, Budapešť má svoje kouzlo :)

    OdpovědětVymazat
  11. Awww, the pics are awesome! I'd love to go soon to Budapest, I'm sure I would love that place ^^
    xx

    Freak Muffin Blog

    OdpovědětVymazat
  12. Z památek jsem navštívila se školou vše, tropicarium a zoo jsem ještě neviděla a docela by mě to lákalo.:) Jinak k té tržnici, když jsme tam byli se školou, všichni jsme si mysleli, že to bude hlavně oblečení a doplňky a pak jsme byli zklamaná, že je to spíš o jídle :D

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné fotky! Já jsem tam byla na Vánoce a ta atmosféra tam..no dokonalé a nádherné město:)

    OdpovědětVymazat
  14. budapesť je nekonecne krasne mesto kde sa da toho neskutocne vela vidiet a zazit :3 fotky su super!!
    Ivana xx

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář, každý jednotlivý komentář mě potěší a i když na něj třeba neodpovím, tak jsem si ho určitě přečetla :)