Jak na produktivní ráno | tipy pro ranní rutinu

9:33

"Morning is an important time of day. Because how you spend your morning can often tell you what kind of day you will have."

Ranní rutina je jedna z rutin, kterou má rádo hodně z nás. Osobně mám ráda rutiny tak nějak celkově, ale právě ranní rutina je moji nejoblíbenější. Mám ráda, když má ráno řád, ktéměř každý den se opakují ty stejné věci a já pak jsem mnohem míň ve stresu. 

Ačkoli mám teď školu z domu, ostatně jako všichni, i přes to se snažím rozdělovat všední dny a víkendy, i právě co se ranní rutiny týče. Pomáhá mi to tak nějak udržovat řád a dává mi to aspoň takový ten pocit toho, že se skvět ještě úplně nezbláznil a nemáme pořád jenom sobotu. Snažím se nezklouznout k tomu, abych vstávala těsně před tím, než mně začne hodina a chodila ,,do hodin" v pyžamu. Někdy je to sakra těžký, ale tak každý se musíme někdy překonat.

Zastávám názor, že dobrý ráno začíná už večer. Ačkoli to možná může znít celkem zvláštně, tak věci, které si nachystáte den předtím večer, vám hodně pomůžou. Věřte mi. 

Sepište si to-do list už předchozí den

Hned v prvním bodě se dostávám právě ke zmíněnému přechozímu večeru. Pokud si napíšete svůj to-do list a nebo jakýkoli jiný seznam věcí, které byste chtěli udělat, učetříte ráno mnohem více času. Je to rozhodně lepší, než se ráno vzbudit a pak hodinu sepisovat, co vlastně chcete udělat. Takhle už večer budete vědět do čeho jdete a co všechno vás druhý den čeká.

Chladná místnost

Nevím jak vy, ale já nedokážu spát v přetopené místnosti a ani se v ní probouzet. Jsem tpelomilný člověk, ale i přes to mám ráda, kdy je na spaní a dopoledne v pokoji/bytě chladněji. Přijde mi, že se lépe probudím a líp se mi soustředí.

Nastavte si budík a položte a druhou stranu místnosti

Tohle je velice nepříjemný bod, za který mě hodně z vás bude nesnášet, pokud to vyzkoušíte. Když se totiž rozeřve ten otřesně protivnej zvuk budíku na druhé straně vašeho pokoje, tak vás to sakra rychle donutí abyste vstali, protože ten zvuk všichni nesnášíme. Po tomhle šoku se vaše tělo tak rychle probudí, že už se mu rozhodně nebude chtít znovu spát.

Žádný mobil dokud se nenasnídáte

Zlaté, neustále omílené pravidlo, které má ale něco do sebe. Sama na sobě pozoruju, že když hned po probuzení koukám na instagram a tiktok, tak nejen že strávím mnohem víc času v posteli, ale navíc mám i větší sklony k tomu aby mě později během dne bolela hlava. 

Sklenice vody a teplý čaj

Zvlášť teď na podzim už nám začalo období čajíčku a kakajíček. Strašně se na tohle období vždycky těším a každé ráno nejprve vypiju sklenici vody a poté hned vařím čaj (o víkendu občas i kakao). Pokud pijete ráno kafe, nezapomeňte předtím vážně alespoň tu sklenici vody vypít. Můžete přidat citrón, někdo má pocit, že se tak dřív a víc probudí. 

Převlečte se co nejdříve do oblečení

Znáte to, pyjamas all day. Jo, někdy je to fajn, ale každý den rozhodně ne, ještě pokud máte školu. Pokud chodíte do práce, tak vás tento bod mine, protože kdo by chodil do práce v pyžamu. No asi nikdo. Čím dřív se převleču do normálního oblečení, tím dřív mám pocit, že začal běžný den a nemám tolik tendence se povalovat v posteli nebo na sedačce.

Zdravá snídaně

Ať už jste fanoušci zdravého stravování nebo ne, snídaně je jedna z věcí, kterou bych vám doporučila, abyste si dali zdravou. Jednak vás do mnohem více zasytí a jednak se naladíte na takovou tu zdravou vlnu. Nejraději mám ovesnou kaši, nebo nějaké lívance a ani si nedokážu představit, že bych snídala například koblih nebo croissant. Nechápejte mně špatně, obě tyhle jídla miluju, ale dám si je radši na nějakou svačinu nebo dezert, ale ne na snídani. 

Doufám, že vám tyhle tipy alespoň trochu zlepšily ráno a budu ráda, když se podělíte o nějakou věc, bez které si svoje ráno nedokážete představit. 


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

očekávání rána podle instagramu


realita



You Might Also Like

5 komentářů

  1. Tak jsi zmínila úplně vše, co dělám přesně já. Tedy vlastně kromě budíku, já vstanu i tak, protože když ráno vstávám do práce a manžel je zrovna doma, tak vstávám opravdu rychle abych ho nevzbudila :D
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím s tím, že dobré ráno začíná už večer před ním! :) Také mám ráda rutiny a ta ranní patří k mé nejoblíbenější, kterou nerada měním a snažím se jí držet. :)

    OdpovědětVymazat
  3. To-do list den předem už dělám pár let a je to nejlepší věc. Existuje na to přímo i aplikace do telefonu a nemůžu si ji vynachválit. Telefon po ránu pořád používám a štve mě to. Ale naučila jsem se místo něj vzít ráno knížku a hned mám ráno ze sebe lepší pocit :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Tak ta realita sedí přesně :-) vyklubat se z postele, když nemusíš vstávat je nadlidský úkol :-D

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář, každý jednotlivý komentář mě potěší a i když na něj třeba neodpovím, tak jsem si ho určitě přečetla :)