Kokosový olej

16:07

Jsem si téměř 100% jistá, že ho všichni znáte, nebo jste o něm už minimálně slyšeli. Já objevila tenhle kouzelný olej je to tak rok zpátky. Hodně jsem četla o tom, jak je dobrej a tak jsem jednou v dm drogerii šla a koupila ho taky.


Nevypadá jako klasický olej, za normálních teplotních podmínek (+- 20 stupňů) má tuhou konzistenci, čím se zásadně odlišuje od všech ostatních olejů. Když se dostane do teplejší místnosti, nebo ho nějakou dobu držíte v dlaních, tak začne tát a stává se tekutým. V lahvičce má bílou barvu, ale jakmile roztaje tak je pruhledný.
Od té doby, co jsem si ho dovezla domů poprvé, na něj nedám dopustit.

A jak že ho tedy používám?

Vlasy
Znáte to, roztřepené konečky, věčně dehydratované vlasy na koncích a v horní části věčně mastné. I já měla takovýhle problém, co se vlasů týče. Pak jsem vyzkoušela masky z kokosového oleje a rotřepené konečky zmizely a k mému překvapení se mi i vlasy začali méně mastit. 

Pleť
Zařařuji ho do své každodení večerní rutiny, co se péče o pleť týče. Používám ho místo hydratačních krému. Vzhledem k tomu, že mám pleť smíšenou až mastnou, tak jsem dlouho nemohla najít krém, který by mě vyhovoval, až mě to nakonec přivedlo právě ke kokosovému oleji a světe div se, funguje lépe než všechny krémy, které jsem zatím vyzkoušela. 

Odličovač make-upu
Nejen, že se dá použít jako krém, ale i místo odličovače. To osobně moc nevyužívám, ale když zrovna nemám po ruce odličovací mléko, nebo micelární vodu, sahám práve po kokosovém oleji. Odličí i voděodolný makeup.

Vaření
O téhle formě používání jste jistě slyšeli nejvíce. K čemu by se taky olej používal, než ke smažení a pečení. Oblíbila jsem si ho hlavně když dělám sladké recepty (buchty, palačinky, lívance, ale nedávno jsem ho použila i na vymazání plechu na pizzu). Líbí se mi, jak dodá jídlu vůni po kokosu (já miluju kokos). 

Myslím, že u každého by tento olej našel využití. Jak už jsem říkala, nedám na něj dopustit a je to takový můj multifunční pomocník. Rozhodně co bych vám doporučila, je koupit ho panenský nejlépe za studena lisovaný.

Máte doma kokosový olej? Na co ho nejčastěji používáte? 



You Might Also Like

7 komentářů

  1. Využívám ho úplně stejně a je super! :) Ještě občas dám trochu na kartáček a přejedu s tím zuby, trochu to bělí. :)

    blog Days of Daysy

    Agregátor blogů - zviditelni svůj blog

    OdpovědětVymazat
  2. Já ho používám převážně na palačinky :)

    ftcfblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Pomocník :) Já hlavně na vlasy, je hodně dobrý i proti lupům, taky občas na odlíčení, ale to spíš málo a na vaření, spíše jako něco na víc, nesmažím na něm, jak už jsem taky někdy četla.

    OdpovědětVymazat
  4. Na vlasy som ho ešte neskúšala, ale asi by som mala. Doma sme ho používali na varenie docela často, ale keď varím ja, radšej použijem klasickú bravčovú masť. Ale je to skvelý pomocník, pleť a tak ďalej :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. na vlasy ho určitě vyzkoušej, můžu jenom doporučit :)

      Vymazat
  5. Miluji kokosový olej na všechno na celé tělo i kuchyň. Navíc skvěle chutná a oddaluje pocit hladu je super na hubnutí

    OdpovědětVymazat
  6. Kokosový olej mi nejvíce zachraňuje vlasy a suchou pokožku. :) Je to hrdina. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuju za každý komentář, každý jednotlivý komentář mě potěší a i když na něj třeba neodpovím, tak jsem si ho určitě přečetla :)